CITAT (Sara @ 16-05-2003, 18:45)
Varför går inte "studentliv" att jämföra med ett vanligt liv?
Jag är definitivt inte ute efter att provocera. Maffiametoder är precis vad det är när man skadar person B för att komma åt person A.
Vem som tar hand om mig när jag blir gammal? Jag skulle gissa på någon i vården, för den lär ju knappast läggas ned.
Egentligen hade jag lovat mej själv att inte haka på i den här diskussionen, men jag blir bara så förb... av en del uttalanden.
Din fråga om varför inte studentliv går att jämföra med vanligt liv tyder bara på okunskap så då kan jag inte riktigt vara arg på dej för det. Däremot kan jag försöka förklara en del för dej...
Du lever alltså på en bidragsdel och en lånedel. Hur tror du att bidragsdelen finansieras? Svar:Via skatten vi alla betalar. Om vi hade ett borgerligt styre och lägre skatter i Sverige tror du då att du hade fått lika stort bidrag som du får idag? Jag tvivlar. Lånedelen du lever på är just det, ett lån, det är pengar som ska betalas tillbaka, alltså inte en inkomst egentligen.
Du säger maffiametoder... vad tror du att strejk går ut på annars...? Att tvinga arbetsgivaren till förhandlingsbordet!
Du räknar med att äldrevården finns kvar när du blir gammal... jag hoppas du får rätt! Du säger att den lär ju knappast läggas ner... nej, kanske inte läggas ner men vilken kvalitet tror du att den kommer att ha om statusen inte höjs för de anställda i vården, och den kan man nog bara höja med högre löner!