CITAT (Evgeni @ 07-10-2005, 08:39)
CITAT (Lena @ 07-10-2005, 08:17)
Hej
Krukan är inte så liten, det ser ut så för att ängeln är så stor, krukan rymmer 60 liter. Jag planterar den i kogödsel på påse och blandar en stor skvätt flytande blåkorn i 10 liter vatten varje gång jag vattnar den, och det är varje dag ibland två gånger om dagen.
Lena
Det där tycker jag är väldigt intressant, för
när jag frågar på de lokala "större" handels-
trädgårdarna "varför bladen blir gula och
trillar av", får jag oftast svaret; att de får för
mycket eller tom för stark näring.Har flera gånger
fått till svar att "Blå korn " kan vara för mycket om
man använder det varje gång.
Jag blir inte klok på alla bud som finns om just Änglar.
Att du inte gör nåt "fel", det kan ju vem som helst se.
Du/Ni har min fortsatta beundran

I Färjestaden på Öland finns det en man Erik Andersson heter han .Denna man har en underbar trädgård ,som han visar för allmännheten, när man har lust att besöka honom jag frågade honom en gång om änglar,hans recept var att inte röra rötterna i onödan,bara gödsla och vattna Han använder blå korn i fast form (flytande rinner ju bort en del av) det är ingen ide´, enligt honom ,att fylla på med lite jord ,det gör ingen nytta .När jag blev tvungen att plantera om min trumpet (korgen den satt i ruttnade)kom det inget på den ,jag trodde att den hade dött

men efter flera veckor så kom det lite grönt allra längst ner vid rötterna nästan.

förra året hade den nästan en viloperiod men i år är den ju tillbaka med full styrka

problemet är att de andra trumpeterna som jag har sitter i för små krukor så där har jag mitt lilla dilemma plantera om och riskera att de dör eller att de dör för att de sitter för trångt

så inte vågar jag råda någon annan man får använda magkänslan men gula blad betyder näringsbrist