CITAT (Felix matte @ 10-10-2005, 22:23)
Det är aldrig fel att testa.
Håller inte med, man ska ju inte bara tänka på sig själv utan djuret också. Inte så kul för djuret att slitas upp från sitt hem bara för att man helt plötsligt utvecklar allergi mot det
Minigrisarna funkar bra för mig än så länge och hoppas jag inte ska utveckla allergi mot dem. Om jag skulle göra det så kommer vi behålla dem ändå fast då kommer de få bo i utegården istället (med utökat inneområde osv.). Det var noga igenomtänkt från början att vi skulle kunna behålla dem även om jag blev allergisk annars hade vi inte skaffat dem alls. Tycker inte det är rättvist mot djuren att bara "prova" en stund.
Om man redan är allergisk mot en sak/en sorts djur så är det lättare att utveckla allergi mot andra saker/djur också.
Var från början bara allergisk mot katt men nu tål jag inga pälsdjur alls och har börjat känna av damm, starka lukter osv. också.
Är ett helvete det här med allergi, speciellt om man är djurälskare men vad ska man göra?
Det här med "allergivänliga" sorter tror jag inte alls på. Jag skulle inte chansa om jag var du.