CITAT (fruberglund @ 11-10-2005, 06:54)
CITAT (Felix matte @ 10-10-2005, 22:23)
Det är aldrig fel att testa.
Håller inte med, man ska ju inte bara tänka på sig själv utan djuret också. Inte så kul för djuret att slitas upp från sitt hem bara för att man helt plötsligt utvecklar allergi mot det
Här blev det nog ett litet missförstånd... jag menade inte att man skulle köpa hund och testa... tvärtom ... jag tycker att man ska besöka uppfödare el andra med djur för att se om man reagerar... tror till o med att jag skrev det i tidigare inlägg.
Nu räcker det ju inte heller att göra bara ett besök eftersom man aldrig reagerar allergiskt vid första kontakten... utan man får göra om det minst en gång.
Däremot så vidhåller jag att man visst kan ha hund även om man är allergiker. Jag själv är ett exempel på det.
När vi hade katt så var jag så sjuk så jag knappt orkade stå på benen pga astma som blev svårare för varje vecka.
Barn som redan från födseln har katt i hemmet... har mycket lägre risk att råka ut för allergier än barn som har djurfritt hem.
Så säger forskare och i Hannas fall (barnbarn) så stämmer det. De har katt och hon har inga allergier.