CITAT
Varför multiplicerar du med 10 och dividerar med 11?
Och vadå "räkna på de månader man faktiskt arbetar"? Skulle mina kostnader upphöra under sommaren, eller vadå? Och några två månaders semester har jag aldrig haft. Jag sommarjobbar ca 10 veckor, och studerar de sista dagarna till omtentor som går under hösten.
Jag multiplicerar med tio och gångar med 11 för att du får studiemedel 10 månader per år och för att jag faktiskt unnar dig en månads semester!
Varför gångar du med 10 och delar med tolv, när du faktiskt sommmarjobbar 10 veckor per år. Varför räknar du inte med de pengarna när du berättar hur mycket du tjänar! Hur kan du påstå att studiemedelspengarna räcker så bra när du inte berättar om dian extra inkomster.
Det är just det som är studentekonomi. Man har den under en begränsad tid och de allra flesta jobbar extra på något sätt. Och att jobba extra är okej nar man är ung och inte har familj men när man får familj vill man ha tid till den.
Bostadbidrag hör inte hemma i denna diskussionen! Det är ett bidrag man får just för att man inte tjänar så bra och det kan även studenter få!!!
Bostadsbidraget sjunker om de höjer lönerna vilket i sin tur innebär att staten tjänar pengar om kvinnolönerna höjs!