Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Konsten att övertyga sin sambo.., ...hur kinesisk gräslök ser ut
          Nutten
          Inlägg 18-05-2003, 15:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 849
          Medlem nr: 1 090

Tog med sambon ut på balkongen för att visa dagens nyheter på växtfronten (bl a hade fackeliljan satt igång med blomställningarna!!) och hamnade framför krukan med ätliga saker i. Påpekade att den kinesiska gräslöken hade vuxit till sig ordentligt nu och det var knappt man trodde sina ögon!

Så säger sambon "Kinesisk gräslök? Har inte den runda blad? Är du säker på att det är kinesisk gräslök? "

Jo då, det var jag visst, trots de kraftiga, platta bladen. Hade planterat den för tre år sedan som ett ynkligt litet grässtrå som folket hade planerat att slänga och nu hade den blivit stor och fin och till och med fördubblat antalet plantor. Trodde han mig inte kunde han smaka på bladen...

Sagt och gjort, han smakade på bladen som hade den välbekanta milda vitlökssmaken. Trots det trodde han inte fullständigt på mig...(Karlar!!! wink.gif )
          För att ytterligare övertyga honom så sökte jag på nätet efter kinesisk gräslök och hos lindbloms fröer stod det bl a att en fullt utvuxen plantan fick platta blad. DÅ trodde han mig tongue.gif

--------------------
          Hortikulturella hälsningar,
          Elisabeth

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mynta
          Inlägg 18-05-2003, 19:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 257
          Medlem nr: 710

Jag har stött på två varianter presenterad som kinesisk gräsläk: den ena är ettårig med små flockar av stjärnblommor & platta blad: jag köpte frö(Weibulls) iår i tron om att det var den perenna varianten, jag haft innan, men som gått hädan. Minns inte om den senare hade platta blad eller ej, men just blommorna såg annorlunda ut... wacko.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-09-2025, 01:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon