CITAT (Felix matte @ 19-10-2005, 20:59)
Jag har aldrig någonsin varit med om att personal i blomsteraffär inte vetat vad de sålt. Det tror jag faktiskt inte förekommer överhuvudtaget.
Däremot så köper vi växter i matbutiker och stormarknader... där saknas många ggr namn på växterna. likaså om vi får skott el sticklingar av vänner och bekanta och de inte vet namnet.
Men som sagt... att personal i blomsteraffärerna inte vet... det tror inte jag.

Jag har det. I sthlm har jag fått förklarar vad hoyornas namn är. Och de kallade mig expert, vilket är så långt ifrån sanningen som man kan komma.
Jag berättade vad de som var inne hette. (och det var inga ovanliga utan bara sån som jag själv har.) Typ linearis, Tsangii m.m.
Klart att man inte kan allt om alla växter i växthuset. Men jag tycker att just ang hoyor så är det synd att många hoyor bara står märkta som hoya.
Och en kille och en annan som jag frågade på ett annat växthus som finns här nere i skåne. Tittade lite fundersamt på mig när jag frågade om det fanns några andra hoyor här. Som om de funderade på om ens fanns hoyor på stället.
Men jag vet inte. Det stör mig inte så. Eller kanske fel sagt. Men jag är rätt van att affären inte vet vad de säljer. Det samma gäller många gånger när det gäller fiskar med.