CITAT (netaave @ 21-10-2005, 14:33)
Vad jag vill få fram är att grannens katt överhuvudtaget inte har i mitt hus att göra, jag skiter väl i om katten blev rädd eller kände sig trängd den var i mitt hus och där är inga katter välkomna och då ska jag ta mig 17 slippa det också hur mycket frihetsberoende den än är.
Eller jag kanske ska avliva vår kanin utifall grannens katter har lust att komma till oss!
En av katterna här dödade en kanin för en liten flicka för bara någon månad sen, på kaninägarens tomt! Sen urskuldadesig kattägaren med att det inte går att dressera katter utan dom skulle passat sin kanin i stället. Hur sjuk får man bli som kattägare egentligen??????
jag kan bara hålla med dig.
Inte skulle ni kattägare bryr er om lät min hund springa runt och jaga era katter.
De ligger ändå i deras natur att jaga katterna.
Och jag som allgeriker VILL inte ha katter inomhus eller på min saker. Sen jag skaffade min hund har jag inte det problemet. Då de flesta katterna i området vet hur min hund reagerar på katter. Kort sagt vill de inte bli jagade eller värre så håller de sig undan ifrån mitt hem. Ute håller jag MIN hund ifrån katterna.
Och tex min snart 80årig mormor KAN inte längre ha öppet sitt fönster som hon har haft i många år pga av att en grannarna har skaffat katt och den hoppar in och lägger sig på hennes säng. Hon klarar inte av dem och har pratat med grannen och den säger bara jaja släng ut den och kasta lite saker efter den så slutar den. och hon klarar inte att varje dag bära ut den och kasta ut den. Varför skulle hon behöva göra det??
Jag förstår inte varför man som kattägare anser att det är personerna som inte har katt som måste skydda sitt hem ifrån katterna. Det samma gäller hund. Jag har skaffat hund, alltså MITT ansvar att DU som icke hundägare störs av henne.