CITAT (Lars-Olof Arvids @ 21-10-2005, 17:21)
Linda, helt unik är hon inte. För ett par år sedan fick min kusin en liten kattunge som hennes hund blev mamma åt och gav di. Den kattungen är nu en stor och fin katt. Säkert finns det fler liknande fall. Men märk väl att det rör sig om hundar som är väl omhändertagna och alltid har mat för dagen - under naturliga förhållanden förekommer det inte (eller åtminstone ytterst sällan) att djur tar sig an andras ungar. Det naturliga för rovdjur som hundar och katter är mycket riktigt att skaffa sig mat genom att jaga andra djur och även när de inte behöver göra det för sin överlevnad är jaktinstinkten i de flesta fall djupt rotad.
Olle
Nej helt unik kanske inte, men inte tillhör det det vanliga. Plus finns det inte en historia(kanske bara är en myt) som säger att det där har hänt med människa/varg med?
Men i vilket fall som helst så gör det inte att jakten försvinner.
Tex min hund går väldigt bra med min råtta. MEN och detta är ett STORT men. Jag litar inte på henne sek att hon inte skulle hugga honom om han satt fart att springa på golvet. Den naturliga retningen sitter för långt inne för att det skulle sluta bara för att de har blivit "vänner". Jag underskattar inte djur och det anser jag inte att man ska göra. Det är då problem kommer.
Och jag har med läst om en del hel hundar som har tagit fåglar med. Och detta handlar om välmatade hundar.
Jag är ingen katthatare, min mamma har katter. Men jag anser att har man djur så har man ansvar. Det är där problemet är hos de flesta.