Jag hade en kanin som älskade min katt och som tyvärr ville älska med min katt när den blev könsmogen, det tyckte inte Tusse alls om

Samma katt regerar över min jakthund här hemma och jag har haft henne ihop med både kyckling och marsvin, men jag skulle nog inte lämna henne ensam hemma med ett litet djur.
Hemma hos mig har vi grannar som jag tycker mycket om som har sin hund lös. Det är ett vanligt villaområde, fast det ett lantligt sådant med hästgårdar några minuter bort. Den går in och gör små högar på våran tomt och det är ju inte så kul, men jag har katt som inte går dass, så jag kan inte säga så mycket om det. En annan granne hade en pudel som bet ihjäl tre kaniner som gick i bur ute hos två familjer och sedan hade hon mage på att gnälla att den ena familjen ville ha typ 2000 kr för att kunna bygga ny bur, ersättning för gjorda kastrationer och inköp av nya kaniner. Hennes pudel blev ihälbiten av en annan hund något år senare, och jag skulle vilja höra vad hon sade då till den hussen
Börjar man disskutera vad som är rätt och fel om hur djur ska behandlas och på vilket sätt ett djur ska leva, så öppnar man pandoras ask. Jag hade en bekant som tyckte att det var djurplågeri att kastera katter, det var bättre att det blev oönskade kattungar och att skrämma rådjuren och älgarna med vargurin vid vägkanten för att de inte skulle bli påkörda, var elakt tyckte hon och det tycker inte jag, vem har rätt och vem har fel? Och tänk på att de äter katter och hundar i andra länder och vi tycker att det är hemskt, men det är egentligen inte hemskare än att vi äter kycklingar, eller??? Hemsk är dock djurhållningen, men har man inte mat för dagen, så är inte djurhållningen det som upptar ens tankar, det kan nog ses som ett lyxproblem.
Min magra skogis som är ute mest hela dagarna skulle nog inte bli en god middag iallafall, så hon får fortsätta att förgylla mina dagar
Magda