CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-10-2005, 22:40)
CITAT (Magda16 @ 24-10-2005, 22:37)
Lyckos dig som gick ned. Jag slutade med godis och chips i veckorna och jag åt mycket sådant innan, inget efter kl 19.00, 2 liter vatten om dagen, styrketräning tre gånger i veckan och en timmes promenad/ jogging om dagen och jag har inte gått ned ett endaste kilo på två månader

:( Det är såååå tråkigt, så var nu så nöjd man kan vara och grattis till dig

Om du nyligen har börjat med styrketräningen så kanske det är därför det inte syns på vågen att du minskat. Fettet kan ju ha ersatts av muskler som väger mer än fett. Sen jag började styrketräna har jag gått upp i vikt och det var också mitt mål.
Tveksamt. Det tar lång, lång tid för de flesta kvinnor att få muskelmassa så att det ger utslag på vågen. Däremot är det många som får ökad aptit när de börjar träna och därför går upp i vikt och sedan "skyller" på att det är muskler ....
Att man inte går ner i vikt när man slutar med godis kan bero på att man äter fel av övrig mat. Många äter helt enkelt för lite.
Jag kan varmt rekommendera Fredrik Pauluns böcker Allt om fettförbränning. Där får man mycket info och förklaringar och tips.