Eftersom jag prioriterat att lägga pengar på annat än mat på senare tid så har jag "ofrivilligt" gått ner en 6-8kg eller så (på ca 2 månader). Ingen läskeblask, inget godis, och kött bara 2-3x per vecka. Ingen större uppoffring egentligen. Har väl cyklat lite mer än normalt, men inte överdrivet mycket.
Hur mycket kalorier behöver en medelstor man egentligen? Jag får nog i mig ca 1500 kcal per dag i snitt, och då äter jag ändå rätt rejält tycker jag. Stor portion havregrynsgröt till frukost, potatismos eller ris med grönsaker till middag, frukt och nån macka med gurka till kvällsmat. Dricker te utan socker eller vatten till alla måltider, har kommit på att mjölk nog är nyttigt, men jag bälgar lätt i mig ett par liter om dagen

Jag är väldigt utseende-ointresserad, hel och ren får räcka, sen får kläderna gärna vara flera år gamla och slitna. Så jag håller ingen diet för att slanka mig, däremot märker jag att jag mår bättre när jag struntar i att äta godis och dricka läskeblask dagarna i ända

Har dessutom, efter att ha minskat sockerätandet i övrigt, märkt hur jäkla SÖTT vitt ris är...tycker råris smakar mycket bättre

Samma med pasta.