Grattis Anders.
Jag har också 3 barn som kom tätt efter varandra. Är kanske ibland lite jobbigt för föräldrarna men bra för barnen.
Att man inte kan bli med barn när man ammar har man sagt i alla tider. Hade en diskussion om detta med vår präst för många herrans år sedan. På något underligt sätt kom vi in på detta eftersom den katholska kyrkan inte godkänner preventivmedel. Då tyckte ja att då vore det väl bra om alla föräldrar som får oplanerade barn kommer med dom till honom eller till kyrkan. då skulle dom säkert ändrar uppfattning fort.
Men då tyckte prästen att förr ammade mammorna länge för då kunde man inte bli med barn. Men jag hade ju ett bevis på att det inte stämmde, nämligen mitt andra barn.
Ja då visste han inte riktig vad han skulle svara. Och när jag sedan sa att jag tycker att även katholska präster skulle gifta sig, ja skulle t.o.m. vara tvungna att vara gifta innan dom blir präst för att dom ha rju så många åsikter om barnuppfostran, familjeliv o.s.v. utan att någonsin ha kommit i närheten av familj då blev det tyst.
Skall kanske tillägger att prästen var en mycket god präst och jag kunde mycket och många gånger disskuterar med honom. Vi skötte ju om en liten kyrka som låg mittemot våran gård och när det var mässa en gång i månaden så kom han efteråt till frukost till oss.
Men som sagt denna skröna fanns alltid och finns troligen fortfarande.
Elisabeth
|