CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 12:37)
CITAT (Reserv @ 26-10-2005, 12:30)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-10-2005, 11:48)
Att ingen här tycker att det är snyggt att vara smal är jag ganska klar över vid det här laget.
Hur kan du ha missuppfattat mig så?

Jag älskar smala människor och har i många år fått tampas med att jag känt nån sorts förakt för fetlagda människor, jag har verkligen haft förutfattade meningar om dom. Men jag uppskattar fortfarande smalare människor framför dom mer rundlagda.

Ja då har jag verkligen missuppfattat dig måste jag säga. Uppfattningen jag fått härifrån är att de flesta tycker att det är okej att göra ner smala personer och klaga på deras utseende. Jag blir faktiskt väldigt ledsen över att behöva känna så här att jag måste försvara mig som nån sorts anorektiker, de som sett mig naken vet att jag inte ser ett dugg mager eller pojkaktig ut trots att jag inte är mullig. Trots att jag vet detta så känner jag mig utpekad, spåren sitter kvar av allt man fått höra när man var ung och inte hunnit få former än.
Det är trist att du känner så Magdis. Men jag har fått uppfattningen att du framhåller lite att du är så smal och då kanske man luras att tro att det inte är så känsligt för dig.
Jag har inte heller uppfattat att man har pratat ner smala människor här på forumet.
Själv tycker jag om vältränade människor som är normalviktiga. Jag tycker inte att det är snyggt med FÖR smala människor eller FETA människor men som sagt - ursäkta att jag tjatar - smalt är inte lika med snyggt.