Jag har under alla år varit mycket negativt inställd till jakt, men nu med åren när visdomen kommer

så har jag insett att jag vet för lite om jakt för att kunna vara emot jakt. Jag inser att det behövs ett förminskande av älgstammen och jag har inga alternativa lösningar att komma med förutom att låta rovdjuren sprida sig långt mer än de gör och det vet jag inte helt säkert om jag vill. Jag är lite kluven i den frågan.
Däremot det jag vet säkert är att även om jakt behövs så avskyr jag jägare. Jägare jagar för nöjes skull, de tycker om att döda djur och njuter av att fälla ett byte. Om jakt behövs så måste någon göra jobbet, jag inser det. Men den dag jag hittar en jägare som lider av att döda djur och gör det endast för att det är ett måste för naturen så kan jag tycka om honom/henne. Men den personen har jag aldrig träffat än. Och en person som njuter av att döda kan jag enbart känna en stark avsky för.
Och nej, jag äter inte kött. Skulle jag däremot återgå till att äta kött skulle jag hellre äta vilt än gris, ko och fågel. För den uppfödningen är i mina ögon mycket värre än jakt.