CITAT (Whiskuchi @ 27-10-2005, 17:16)
Jag har nyligen blivit med hus och trädgård. I huset finns en kamin, och vi tänker även installera en pelletsbrännare. Detta kommer medföra att vi får en massa aska, som om jag förstått det rätt funkar utmärkt som gödning.
Gör inte som grannes pojke lite längre bort på gatan gjorde för några timmar sedan bara.
Han hällde aska på komposten och nu har de ett garage mindre och lite mindre ved som låg i anslutning till komposten. Brandkåren var där och släkte vid ca 15,30 tiden. Vi hörde brandkåren, var ute arbetade i trädgården men hade tagit en liten vilopaus på altanan så vi såg inte röken men när jag reste mig upp för att kolla om den kom på vår gata fick jag se svart rök komma.
Var mest orolig att det var ett gammalt par som bor lite längre bort så jag gick iväg och kollade.
Men som sagt det var garaget+vedboden. Ingen bil fanns i garaget som tur var för föräldrarna var inte hemma. Pojken var aldeles ifrån sig och det kan man ju förstå. Men tur var att det regnade lite och ingen blåst annars var det farligt för närliggande villor.