Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Balkong odling, Söker kontakt med balkongodlare
          myra
          Inlägg 19-05-2003, 10:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 1 452

Jag söker kontakt med någon balkongodlare. Jag har en inglasad balkong i västerläge. Vill ha tips på hur jag kan få den grön och fin. rolleyes.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Annki
          Inlägg 20-05-2003, 19:53
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 978
          Medlem nr: 40

Djungeln anropar! Ja, det är inte djungel ännu - men det blir!! Här är det så tätt med växter på sommaren att man måste strippa för att kunna vattna dem. Annars fastnar man i nå't och drar ner det... Våra vänner brukar fråga om vi inte vill ha besök på balkongen. Då ler jag elakt och säger - "Nää, just det! Det här är vår efter-jobbet-oas. Men ni får titta". Det här är ett blåshål på 7:e våningen utan glas. Kanske kan jag inte hjälpa till?

Odlar dock allt från solrosor till sallad, rosenbönor till heliotroper, tomater, rosmarin, temynta, luktärtor, jordnötter, änglatrumpet... you name it! Just nu bebos balkongen av kronärtskockor som flyttar ut och in varje dag. Och diverse annat som ska landa i kolonilotten.

Vi får faktiskt plats med två stolar på sommaren också. Men man bör ha skohorn med sig! wub.gif

--------------------
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 06:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon