CITAT (Maria i Helsingborg @ 03-11-2005, 00:39)
Ja, det var bästa stället jag varit på - ifråga om utbud

Med mig hem fick jag en stor glabra + en archboldiana- och imperialisstickling = 258:- ........mycket hade jag redan och resten visste jag inte hur såg ut.
Mycket äldre där. Lite tant- och gubbvarning på orkideér och hoya?
Jag tittade efter dig, Linda, och frågade en tjej med långt hår om hon hette Linda. Det gjorde hon inte :D .....sedan skulle vi till tåget. Det var jag som hade yngsta sällskapet med mig i salen - min 11-åriga dotter. Jag hade/har kort rött hår. Såg du OSS???
Jag är ju inte ett dugg intresserad av orkidéer så jag var lite besviken, trots trevlig förevisning. Men det var en kul erfarenhet :)
Helt klart kan jag bara hålla med dig. Som jag sa tll gubben, hade jag haft mera pengar så hade Linda behövt en stoooor lastbil med sig hem. Jag satt och dreglade över de stora kerriina, de var billiga med.
Förhoppningvis finns det något kvar ett tag. *hoppppas*
Jag fick med mig hem detta:
Inconspicura
Loherri
polystachya
chunii
bilobata
Elliptica
Och en stor purpurea.
Humm, då såg vi dig nog på perongen, tror jag i alla fall. Jo det gjorde vi, din dotter hade mössa på sig och köpte biljetten till hsb. Du hade med dig en påse med växter. Jag tänkte att du hade varit där men inte något mera. :/
Jag och min sambo var väl ibland de yngre där med. Utan barn eller något. Och jag bar på en låda och min sambo ett inslagen stora hoya. Vad synd att jag inte såg dig. Så att vi kunde hälsat, då hade du fått lära känna min personliga hoyaguru Ylva ju.

Men jag lovar att jag ska hälsa på dig om du ska till hoya utställningen i helsningborg i januari?
Nä jag håller med, alla kändes i stort som de var över 45 år.