CITAT (Pirum @ 08-11-2005, 15:39)
Förresten, jag har fått intrycket på senare tid att det folk i Europa man kanske mest förknippar med tedrickande (dvs, engländarna), egentligen är rätt okultiverade barbarer...?
Visst, Lipton, Twinings och allt vad de heter, de har fått bredare utbud på senare tid. Men av de engländare jag har lite kontakt med så verkar just English Breakfast och Earl Grey (båda goda teer visserligen) i påsförpackning dominera närmast totalt, och ofta då blandat med både socker och mjölk.
Verkar som att de mer kultiverade tedrickarna är att finna i östern, Kina, Japan, etc

(jaja, ta inte för hårt på mitt språkbruk, jag har som hobby att kalla tedrickande med mjölk, vindrickande ur tetrapak, och Coca Cola på julbordet för kulturbarbarism

)
Hoppsan vilken kulturbarbar jag är då........ (fast cocacolan får vara, den tycker jag inte om) Bara älskar engländare och deras hemska sätt att laga te!! Och tycker det är såååå bekvämt med tetrorna, så man slipper bära hem tunga glasflaskor, som man sen måste bära iväg igen.
Anki