Hm, sorterad på latinska namn är väl okay om det handlar om en bok om en begränsad grupp, som t.ex. träd men den här innehåller väl det mesta?
Den innehåller över 10 000 växter. Det borde innebära att lökar, träd och perenner kommer i en salig röra?
Ja, det innebär både lökar, träd och perenner - men inte "i en salig röra" - utan i bokstavsordning. Innehåller den även krukväxter?
Ja Många av våra krukväxter är ju trädgårdsväxter i andra länder och den här boken har jag fått för mig inte är begränsad (anpassad) till det svenska utbudet?
Vet ej... Är den översatt till svenska eller blir det till att läsa på engelska?
Den är på svenska. Jag har ett antal böcker om perenner, några om träd några om lökar men alla börjar med att ursäkta sig med att "det går ju inte att ta med allt så detta får bli ett urval", suck.
Resultatet blir att när man letar efter något får man slå i 5 olika böcker och ibland blir man ändå utan svar, därför vore det bra med en komplett bok, är detta en sådan?
Det finns ingen komplett växtbok. Som sagt Botanica listar över 10 000 växter - men det finns ju miljontals! Det händer att man får söka i andra böcker - för Botanica har ju inte ALLT.