Jag visste också rent instinktivt när det var dags att åka, även om det gick förhållandevis snabbt på slutet. Försökte först intala mig att vi bara skulle åka in till veterinären för en koll, men visste innerst inne att detta var den sista resan. Hon hade dagen innan inte velat ha mat och det var något oerhört för min matglada cocker.
Eftersom det var långhelg sade veterinären att jag kunde ta med henne hem igen över helgen. Men det hade varit egoistiskt, jag såg ju på henne vad hon ville. Att få gå med lite värdighet kvar.
Jenny! Otroligt nog blir din sorg inte mindre för att du väntar. Den blir precis lika stor!! Det går inte att ta ut lite i förväg för att därigenom minska på den. Enda resultatet blir dubbel sorg. Både före och efter. Om du känner att hon inte har någon livsvilja/kraft kvar är det den sista kärleksfulla handling du kan göra för din älskling.
--------------------
Bättre sänt än aldrig!Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton! Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader. Elton, 10 veckor
|