Katt är nog effektivast! Första året med egen trädgård blev en besvikelse vad gäller potatis odlingen. Det fanns helt enkelt inga potatisar kvar på hösten. Några få kunde man hitta som redan var gnagade på och förståss massor av gångar. Provad med fälla men borde ha haft den i mörker vid någon gång så kanske det hade lyckats bättre. Nästa vår skaffade jag katt!
Köpte en vuxen katt från Katthuset för övergivna katter. Det var en opererad hankatt på 3 - 4 år som hade varit där länge och verkade snäll men absolut måste få vara utomhus (också) eftersom den varit det tidigare. De flesta säger nog att det ska var en honkatt för att den ska jaga, men det är säkert olika från fall till fall. Flix jagar i alla fall fortfarande och har inte tid att vara inne på somrarna. Har nu haft honom i 3 år och är mycket nöjd. Skulle inte ge bort honom! Har fixat en katt lucka till varmgaraget där han har sovplats och extra mat (torrfoder) och vatten. Så han klarar sig väldigt bra ensam ett veckoslut om det behövs. Om han måste vara ensam längre så ordnar jag så att någon kompis kommer och ser till honom. Rekommenderas absolut!!!
Hur någon kan överge en så härlig katt, förstår jag inte! Och man har kanske inte alltid så tur att man får en perfekt jägare om det är det man vill ha. Men pröva! Jag hade aldrig haft katt tidigare och trodde jag var hundmänniska, men jag vill absolut inte byta ut Flix!!