CITAT (netaave @ 03-12-2005, 11:18)
Har precis haft diskussionen om Svensk kassaservice med min man som ännu envisas med att betala på pg, och tar ut pengar på kassaservice trots att han har både betal- och bankomatkort.
Jag anser att han inte följer med i utvecklingen och är snudd på en bakåtsträvare.
Jag kan förstå om 80-åriga Agda förfasar sig över nedläggningen hon kanske inte har någon dator elller kan inte hantera en sån.
Men min man tillbringar nästan all sin lediga tid vid en av våra 7 datorer, och kan ändå inte fixa sina bankärenden. *suck*
Nu heter jag inte Agda och har inte fyllt 80, riktigt än i alla fall men det var först i år som jag började betala räkningar via nätet, tyckte det verkade så osäkert
Men när dottern satt här och betalade sina så tyckte jag det verkade så praktiskt och så för nästan exakt ett år sedan - dec 04 hjälpte hon mig att betala via sitt konto och så gick jag till kassa service och satte in pengar på hennes konto
Sedan dess sköter jag det själv men från ett konto som enbart har pengar när det ska dras, alltså inte lönekontot.
Själv använder jag mig/använde mig, ofta av kassaservice, var jag tvungen när jag skulle ha ett kvitto på insatta pengar och det får man ju inte om man betalar via giro.
Och varje gång jag besöker det omtvistade stället så har det varit lång kö, men jag bor ju på landet