CITAT (Annlo @ 06-12-2005, 11:34)
Jag har redan börjat få ångest över jobbsökandet! Är ju egentligen inte klar förrän till sommaren men har redan nu börjat söka jobb. Tänker strunta i D- uppsatsen om jag skulle få något jobb innan dess...
Men det är nog ingen risk!
Skickar in på alla i mitt område som jag ser. Men det är ju flera hundra sökande till varje tjänst. Flertalet har nog utbildingen också. Så HUR ska jag kunna sticka ut i mängden?
Har ju ingen erfarenhet från yrket och då ryker man i första sållningen
Har inte så himla många kontakter heller inom området!
Så hur i hela friden ska jag få mitt första jobb???
Har skickat in ett tiotal ansökningar och känner så här redan, hur ska det då kännas nästa sommar när jag är uppe i hundratalet?

Du kommer givetvis aldrig att få nej. Du är ju absolut den självskrivna för det arbete du söker. Du är så bra att du gott kan kosta på dig att erbjuda dina tjänster till många företag som du väljer att söka arbete på
Med andra ord. Tro på dig själv. Har du grejat pluggeriet blir arbetet ingenting.
Lycka till
Ett tips på hur du vill få din ansökan att sticka ut från mängden är att ta kontakt med en arbetsgivare (typ personalare) som anställer folk. Har du någon sådan i din omgivning? Fråga vad som gör att en arbetsgivare blir intresserad vid första anblicken. När jag sökte arbete så var jag noga med att skriva kort men försöka arbeta på meningarna så de blev innehållsrika.