CITAT (netaave @ 06-12-2005, 22:42)
Hur mycket pyntar ni?
När börjar ni?
Tar ni fram allt 1:a advent?
Visa gärna bilder!
Vi pyntar rätt mycket, den här mörkaste tiden behöver lysas upp och mysas till!
Vi börjar 1:a Advent med elljusstakar och stjärnor i fönstren. Julgardiner i köksfönstren. Juldukar på alla bord. Krans på ytterdörren. Vi tänder 1:a ljuset i adventsljusstaken till frukosten.
Vi tar inte fram riktigt allt redan till 1:a Advent, jag fyller på allt efter som julen närmar sig. Byter ut några "vanliga" småtavlor mot några broderade jultavlor.
Grangirland med lampor kring farstukvistens tak, en äkta gran med lampor i på framsidan, "Ljusgardin" kring altantaket och en ljusslinga i ett litet träd på baksidan.
Jag är rätt svag för tomtar, speciellt om de ser lite kul eller knasiga ut så tomtar har jag lite "överallt", köpte ännu en idag...
Dagen före julafton ramar jag in den öppna spisen med en grangirland med ljusdioder. Då hänger vi även upp grön/röda girlander som ett kryss med ett par decimeterstora guldhjärtan hängandes i mitten, i kökstaket. Sedan klär vi granen och lägger alla julklappar under den. Jag ställer även en stol bredvid granen, där ska nämligen jultomten sitta och dela ut alla klapparna - till både stora och små barn.
Jag älskar julen, nu är det bara 16 dagar och 19 minuter kvar!