Som så många andra redan har sagt så finns det nog inte två människor som får exakt samma symtom, men just den enorma tröttheten, oförmågan att ta sig för något och den sviktande självkänslan är nog vanligt.
Även om man trivs med vad man gör är det inte bra att jobba 240t i månaden under nån längre tid Andreas. Jag tror man kan bränna ut sig även om man trivs.
När jag var småbarnsmamma var jag superenergisk både på jobb och hemma. Först kom de fysiska problemen - hjärtklappning, svårt att sova osv. Var hos läkaren många gånger för jag trodde jag skulle få en hjärtinfarkt, men han talade om för mig att jag stressade för mycket. Han skrev t o m i journalen "jobbar 80% och sen 100% hemma" (min man reste mycket) Efter en del år kom de pyskiska besvären, glömskan, gråten, oförmågan att lära sig nytt.
Det var jag själv som ställde de största kraven på mig, att vara så jä...a "duktig". Jag har lärt mig att trappa ner, nu har jag 50% sjukbidrag och mår hyfsat, men aldrig får jag tillbaka den energin jag hade och innerst inne grämer det mig fortfarande att jag inte kan som förr....
|