CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-12-2005, 21:20)
Den där boken ska jag baske mig köpa till min man i julklapp!
Du jobbar inom vården du också, eller hur Jenny? Vi ställer upp alldeles för mycket och sen tycker de som har hand om pengarna att de kan dra in några tjänster eftersom de andra jobbar häcken av sig för att kompensera det!
När man väl lärt sig säga nej är det inget svårt längre! Just nu yrkesarbetar jag ju inte men nu ägnar jag mig istället åt att säga nej å min mans vägnar! Jag säger åt honom att "ja du vet, säger inte du det till din chef så ringer
jag honom och säger det!"....hihi....man blir väl känd som
rivjärnet som är gift med ungdomsprästen men det är bara kul i så fall tycker jag.

Det stämmer bra det.. jag är vårdare, arbetar på ett gruppboende för gravt förståndshandikappade.
Just nu ligger vi 3 personal back på en arbetsstyrka på i vanliga fall 8 personer. så det är lite tufft... i morse blev jag väckt tiiidigt (min lediga dag

)
Hon som skulle ha jobbat extra hand blivit magsjuk... natten fick inte tag i någon som kunde komma... så vad gör man!?
Jag har aldeles för mycke samvete för att säga nej i det läget... jag som hade tänkt vila upp mej idag för att orka jobba hela helgen
köp du boken åt din man... den finns som pocket också.
(jag ska absolut läsa den igen! )