CITAT (netaave @ 11-12-2005, 00:12)
Jag är en julhuligan. Ni som vet var jag bor och åkt förbi här vet nog det redan, ändå ser ni bara baksidan

Jag har julgardiner överallt, ja till och med i badrummet, i hallen och i tvättstugan.
11 elljusstakar, två stjärnor, en s.k. Uppsalalykta, min är gammal och har betlehemsmotiv, en julkyrka och lysande röda julstjärnor runt hallspegeln.
Amaryllisar, hyacinter och julstjärnor både vita och röda i fönstren.
Levande ljus precis överallt, bara i badrummet har jag 11 värmeljus varav 6 i fönstret. (kan ju inte ha elljusstake där).
Har nu plockat undan några av alla mina grisar för att få plats med julgrisarna och alla tomtar. Allt utom granen plockas upp nu till lucia. Granen kläs i år helgen före lucia.
Ute har jag slinga i en stor jasminbuske, ljusnät på ett vindskydd i trä, och i en spaljé. Båge med två julgransbelysningar på altanen, två röda hjärtan i ljusslang på varsin sida om den. Snöstjärnor i ljusslang en mot E4 och en mot gatan. En ren med släde som styrs av en lysande tomte med en ljusslinga som töm på baksidan. På altanutbyggnaden har vi en ljusslang virad runt överliggarna, en liggande tomte och en gran i ljusslang på golvet. En lysande snögubbe på bron.
...får NI plats?!