CITAT (Reserv @ 11-12-2005, 11:33)
Jag har fortfarande ett gnagande dilemma. Det är 2½ vecka sen nu och jag är inte alls intresserad av hur hon själv ville ha det, hon ville ha minneslund och jag och barna en grav att gå till. Vi har skjutit upp allt till efter jul, så får vi ta itu med allt då istället. Om jag skulle ta nån musik som skulle va´just henne så kanske den inte är så passande vid en begravning....When a man loves a woman med Percy Sledge (tror jag det va) våran låt. För barnas skull så skjuts det upp för dom vill verkligen ha en grav att besöka, själv skulle jag väl vilja ha allt överstökat så det slutar göra så ont. Om ni inte är överens om hur ni vill ha eran begravning så sätt er ner hela familjen tills ni är överens om nåt som alla kan acceptera, det känns lättare för dom överlevande då.
Håller med det Evelina skrev...tycker att barnen ska få en grav att gå till om dom vill det...kan lätta för dom i framtiden...så kände jag när min mor dog...hon ville ha minnelund, men inte vi och vi anhöra måste få leva vidare med det som känns bra för oss i en sån stund.
Låten hon ville ha...är min favoritlåt...den skulle jag spela om jag vore som du...den är så fin