Jag tycker att du har en fin mage
När jag väntade mina barn fick jag aldrig riktigt "någon mage" kunde ha mina vanliga kläder förutom ett gummiband i byxans knapphål sista veckorna.
Kanske berodde det på att jag alltid sovit på mage med en kudde under ena knät. Men så har jag haft ovanligt "lindriga graviditeter" inget illamående, värk eller andra besvär. Och jag har kunnat (o velat) jobba ända tills det varit dax att "åka in"
Men hade jag fått välja skulle jag nog velat att det skulle ha synts att jag varit gravid.
Det blev lite pinsamt en gång.............
En vikarie på jobbet som var gravid i 7:e månaden, ojjade sig och klagade på än det ena än de andra, tyckte att det mesta var jobbigt.
Jag erbjöd mig att göra hennes "besvärliga" arbetsuppgifter (eftersom jag inte tyckte det var jobbigt) Då sa hon bl.a. -Du skulle bara känna hur jobbigt det är att vänta barn. Jag höll bara med eftersom hon visste ju inte att jag också var med barn, och skulle ha bara om en månad. Snopen blev hon när jag fick en son veckan efter..............(han kom 3v före beräknat men var "normal stor")
Men som sagt var, det är MYCKET individuellt hur mycket man orkar och hur man mår. Och det är bara en själv som kan avgöra hur mycket man orkar o klarar av