Tack Hamilton.
Jag får ofta kommenterer om att jag gör för mycket och anstränger mig för mycket, men jag tycker att jag känner själv om det börjar kännas fel och slutar i så fall.
Jag tycker tex inte att det är ett problem att skotta snö på 40 kvadrat altan, så länge som jag slipper lyfta upp den tunga snön, utan det räcker med att knuffa den över kanten. Och att rada tio kubik ved i sjätte månaden var inte heller så illa, bara man tog lite i taget och gick flera gånger i stället.
Har dock bekanta som inte orkar göra något alls när de varit gravida, knappt lyfta en telefonlur.

Fast det är säkert som du säger, det är väldigt indivuduellt hur mycket man orkar, det viktiga är nog att känna efter själv och lita på sin kropp. Jag vill gärna visa mig "duktig" och ta i lite extra alldeles för ofta, men det måste jag hela tiden tänka på nu att låta bli för bebisens skull. Han ska inte behöva lida för min prestationsångest.
I nuläget är magen inte alls tung än, det är som en stor kula med luft. Men däremot när jag står bakom folk i köer och liknande så har jag inte koll på var min kropp slutar, så det händer ibland att jag puttar till folk med magen, det är lite pinsamt.