CITAT (Nutten @ 10-12-2005, 23:33)
CITAT (Fenja @ 08-12-2005, 20:43)
CITAT (Klematis @ 06-12-2005, 15:25)
Hej Fenja!
Vad ovanlig Helios var i sina färger. Jätte fin. Är han vanlig bondkatt eller har han någon finare släkt. Dina två andra var oxå jättefina. Sapphira likar min gamla katt.
Klematis
Helios är en Bengal! En sådan där som kostar mellan 8-16 000 kr... jag skulle väldigt gärna vilja få en!
Titta i Nuttens album så finns det massor av härliga bilder på "bengalningen", det är en mycket rörlig och lekfull kattras.
Mvh
Fenja
På sina ställen i landet är det inte omöjligt att få en bengal för 6000 kr - det har tillkommit rätt många uppfödare de två senaste åren, särskilt i Stockholmstrakterna.
En avelshane kan gå på betydligt mer än 16 000 kr...beror på om man är tvungen att importera eller ej.
För övrigt har Helios fått fnatt i skrivande stund, han flänger runt i världens fart överallt. Mycket spring i de långa benen...fast nu ser han inte gänglig ut som han gjorde som liten och ändå är han inte färdigvuxen. Nu bygger han mer muskler!
Här är en bild på mitt yrväder som liten, första dagen hemma hos mig och han försökte verka farlig när han mötte Mintha:

På den här bilden ser han bara låååååång ut:

Så måste jag bara smyga in en bild på Sapphira, när hon var en liten kattunge (nu är hon ju ungkatt på 6 mån):

Det vita är mammas päls!
Ännu en grymt söt Sapphira:

Ska du ha kvar Sapphira och mamman? Jag har inte varit på kattforumet på länge så jag hängt med i vad som hänt.
Mvh
Fenja