TV-reklam är en styggelse!
(Sådär, då fick jag använda ett av mina favoritord också

)
Åtminstone den reklam som riktas till barn är avskyvärd. Dels är ju barnen just barn, dels är reklamen ofta väldigt stereotypt könsbunden. Känns som det är väldigt mycket bilar åt killarna och väldigt mycket rosa dockhästar åt flickorna.
Sen tycker jag ju att vi lever i ett samhälle där reklam är tillåtet. Då bör man också acceptera reklam i TV. Men reklam i betalkanaler? Betala två gånger alltså? Nej tack.
Vad gäller Kanal5 och TV3 så har jag haft båda kanalerna väldigt länge, mer än ett decennium, ja TV3 från slutet av 80-talet. Tror att jag sammanlagt sett kanske 10 filmer på dessa 2 kanaler under dessa år. Och då är jag ändå rätt filmintresserad. Men jag pallar inte reklam i film.
Kanske underdriver jag lite, kanske har jag sett fler än 10 filmer, men jag tror faktiskt inte det. Inte följt hela filmen iaf. Zappat mellan filmer och program har man väl gjort.
För övrigt tycker jag att det är trist att även Bamse verkar ha sålt sig till Krösus Sork numera. Har inte läst tidningen på flera år, men den verkar alltmer lik Kalle Anka.
"På min tid" (=hedenhös) så brukade Skalman och Bamse pedagogiskt förklara för barnen att all reklam var elak, och bara hade som mål att lura barn och deras föräldrar på pengar.