Med risk för att låta självbelåten, så kanske det helt enkelt var så att de som sa att de höll med, gjorde det för att de höll med, och kände att de inte ville tillägga något, utan bara säga att det var så de också upplevde det hela? Kanske ville de inte skriva ett helt nytt inlägg, men dela med sig av sin åsikt? Att hålla med är trots allt också en åsikt, på samma sätt som det är de att säga "Nej - det håller jag inte med om!".
Jag tycker att det är lite tråkigt att du buntar ihop en hel samling individer under den inte-så-värst-smickrande titeln "skapagodstämningmedlemmarna" och hävdar att alla dessa personer har "spammat bort" en tråd, enkom för att de inte håller med om vad ursprungsskribenten skrev. Det tror jag var en tolkning du gjorde helt utifrån din egen åsikt, för så upplevde inte jag det, på något vis.
Jag har heller inte sett någon tendens till utfrysning, men det lämnar jag därhän. Att någon skulle ha "ansett sig ha rätten att bete sig hur som helst och säga åt vissa medlemmar att hålla sig här i från." har jag heller inte sett - det måste i så fall ha hänt i en annan tråd. Allt jag sett i den här tråden, är människor som uttryckt sin åsikt om saker. Precis som du.
Det sista jag vill fråga är varför du, egentligen, verkar tycka att det är en dålig sak, att vara en (nu använder jag ditt ord) "skapagodstämningmedlem"? Är det dumt att vilja gjuta olja på vågor, när ett onödigt hårt klimat uppstår i en tråd? Kanske missförstod jag dig, nu, det är fullt möjligt, men i sådana fall skulle jag uppskatta om du förklarade.
--------------------
"Det är roligare att vara glad!" /Alexander Hoffman
|