CITAT (Fenja @ 19-12-2005, 00:17)
Om du inte förstod Pejori, så "kräks" jag på hur vissa vuxna människor beter sig mot andra vuxna människor som råkar tycka annorlunda. Några har bemött Smekajsas inlägg på det sätt det förtjänar, sakligt och öppet.
Hmm... Får jag påminna om hur det första inlägget i tråden såg ut:
CITAT (Smekajsa @ 15-12-2005, 21:25)
Ni får ursäkta mig men börjar inte det här spåra ur .................
Är detta inte ett trädgårdsforum??!!!??????
Egna avdelningar för ditten och datten. Vad kommer härnäst .......
Som man ropar i skogen får man som bekant svar. Under de ca tio månader jag har varit medlem här jag hunnit se ett antal ganska hetsiga meningsutbyten om vilken inriktning diskussionerna på odla.nu bör ha. Att ämnet är kontroversiellt är svårt att undgå, och det tror jag Smekajsa vet också. Jag tycker inte hennes inlägg såg ut som om hon strävade efter en saklig diskussion, utan snarare som om hon ville provocera folk som skriver om sådant som hon inte tycker hör hemma här. Hade hon velat ha en saklig diskussion hade hon lämpligen kunnat skriva lite om hur hon vill att odla.nu skall vara och varför hon tycker så.
CITAT (Fenja @ 19-12-2005, 00:01)
Det här citerandet är ungefär som när samma gäng ägnade sig åt att tramsa bort trådar. Det är botten av dem, tycker jag. Att "spamma" bort vissa medlemmars inlägg är inte tillåtet sa Ingemar sist och det torde gälla nu med, även om minnet uppenbarligen är kort hos somliga.
Jag tror jag vet vilket tillfälle du syftar på. Det som hände då tyckte jag var mycket fult gjort, men jag anser inte att samma sak hände i den här tråden. Tvärtom såg jag ett antal personer som inte lät sig provoceras utan kort och gott meddelade att de tycker odla.nu fungerar bra för tillfället.
Det gör för övrigt jag också. Jag fick bra och trevliga svar på in senaste trädgårdsrelaterade fråga (om plantering av jordärtskocka och vitlök).