Berit.
Det du skrivit väcker upprörda känslor hos många av oss. En man som slår är inte värd någon kvinna. Dessutom verkar det ju som han satt det i system om han är borta hela veckorna och du blir misshandlad varje helg
Stanna inte kvar i julhelgen om han förnedrar dig. Det finns akut hjälp av få via polis/soc/kvinnojourer. De bör ha någon beredskap, för storhelgerna är tyvärr också familjetragediernas helger .

Nu vet vi ju inte mycket om dig, om du har barn hemma osv, men en söt hund har jag sett i ditt album

. Det är såklart svårare om du har små barn, men minst lika viktigt att du tar dig ur situationen då.
Jag hoppas innerligt att ni ska umgås med folk över helgen så blir det kanske inte tillfälle för slag. Sen hoppas jag också att han ska jobba mellandagarna så du slipper ha honom hemma i ett par veckor i sträck.
Det bästa vore om du kunde planera under en fri vecka och var borta när han kommer hem till veckoslutet. Och sen ska du aldrig återvända!!!
Det låter nog hårt och
kanske finns det behandling för honom att få

men du ska nog tänka dig för mer än en gång i så fall.
Vi är säkert många här som kommer ha dig i tankarna då och då under helgen och hoppas på att du ska ha det lugnt.
Kramar till dig Berit