Näe Zarah, inte hudflänger jag dig inte. Du säger det jag sagt till alla sen det hände, vad tusan har sveriges kung och sveriges regering med en flodvågskatastrof att göra på andra sidan jorden? Att resebyråerna har ett ansvar är juh självklart, men var kommer vår regering in i bilden? Om jag åker till ett annat land så tar jag juh risker både vad gällande flygningen (det kan juh störta) och turistandet (jag kan juh bli rånad). Det är upp till mig om jag vill åka utomlands och ta dom risker som följer med, det är ingen annans ansvar att det händer nån olycka eller katastrof. Vad hade regeringen kunnat göra? Hindrat flodvågen? Dom flesta av dom svenskar som befann sig på plats ville absolut inte hem på en gång, antingen så saknade dom vänner eller anhöriga, eller så hade dom klarat sig skapligt och ville fortsätta sin semester (fast på andra sidan) Jag anser att alldeles för mycket ansvar krävs av regeringen, dom är inga trollkarlar. Nu får säkert jag på käften, men det tar jag, jag står för mina åsikter och det jag säger.
|