ejje, du skall inte bry dej om sådana påhopp, du är lika välkommen hit som alla andra, och jag hoppas att du skall trivas
Till Berit vill jag säga att du måste ta dej ur ditt helvete! Det blir aldrig bättre hur mycket du än önskar det, tvärtom så blir det troligen värre. Ge dej av medan tid är, innan du får men för livet eller att du blir ihjälslagen! Vad säger du till dina vänner när du kommer med en skadad hand? Tror dom dej inte när du säger vem som har gjort det? Eller skyddar du honom som slagit dej? Vill du inte anmäla honom, så låt bli, men ta dej därifrån och låter han inte dej vara ifred så anmäl honom då! Ring kvinnojouren så hjälper dom dej med hur du skall göra. Ingenting är värt mer än att du slipper bli slagen igen, så du har inga ursäkter att stanna kvar. Visst blir det besvärligt och oroligt en tid, men det kan ju inte bli värre än det redan är, och jag tycker absolut att du skall berätta för din son hur du har det. Inte vill väl han att hans mamma skall ha det så här, så han gör nog vad han kan för att hjälpa dig, och du behöver någon att prata med. Känn dej inte skyldig eller skamsen, det är inte ditt fel! Försök ta dej ur detta nu så fort det bara går.