Jag har alltid gillat julen, trots att även jag har haft mindre trevliga upplevelser(som dom flesta skulle jag tro) under den helgen..Nu blir det mindre och mindre firnigar för var jul som går. I år har ja för första gången in mitt liv inte pyntat alls...Men måste nog hålla med Hary potter om att man kan alltid välja och vad man vill göra på helgerna. Hur tråkiga minnen man än har, så ligger det i en själv vad man gör av sitt liv, och hur man vill fira eler inte fira. Mormor (som verkligen hade haft det svårt på alla vis) sa alltid....Man får inte roligare än vad man gör sig..Det finns ju inget som söger att man måste fira med föräldrarna om man känner att man inte mår bra av det...och det tråkiga man har upplevt, är det bäst att försöka frigöra sig ifrån, istället för att gömma sig bakom det......Och vill göra det klart att jag inte på något vis anklagar någon för något...det var bara en känsla som kom fram....Försök att vara så lyckliga ni kan..speciellt under dom här lite konfliktiva dagarna
--------------------
|