CITAT (solkatten @ 26-12-2005, 22:49)
Som singel så köper man flera klappar till varje familj och får en tillbaka. Så där satt jag med tre julklappar och hade gett bort åtta och troligen hade jag lagt ut mycket mer än vad jag fick tillbaka.
Nej, nästa jul blir det långt här ifrån, förra var i Lagos, Australien har varit coolt tidigare, hmm Amerika kanske...

Så trist att du inte kan se glädjen i att få träffa dina syskonbarn och leka med dem, Det var min stora glädje till dess jag fick mina egna barn. Att intressera sig för barnen är en fin väg till föräldrarna.
Kanske kunde någon av syskonen eller deras respektive ha passat båda barnen någon stund så att du kunnat gå på promenad med en i taget och få vuxenkontakt - om du frågat!
Trist också att du inte kan känna glädjen av att få ge - en av poängerna med julen!
Har man som arbetslös råd att tillbringa julen i Amerika så gärna för mig, men de flesta heltidsarbetande har aldrig råd till sådana utsvävningar.
En psykolog skrev med anledning av curlingföräldrar och den skada man gör sina barn att "bortskämda barn är förfärligt men dessa barn växer oftast upp till bortskämda vuxna och det är ännu värre".