Jösses...
Bara för att man är arbetslös nu, betyder det inte att man alltid varit det. Bara för att man varit i USA och gärna vill åka tillbaka dit, betyder inte det att man kan göra det på momangen - men drömmen kostar inget att behålla! Dessutom håller jag med om att det är hemskt tråkigt att vara ensam barnlös och singel i ett sällskap av stadgade föräldrar - det har jag varit med om, och tyvärr är föräldrar med små barn ofta så insnurrade i sin egen lilla värld att de inte har en tanke på att deras småttingars bajs kanske inte är lika intressant för folk runtomkring...!
Jag tycket att det var tufft av dig, Solkatten, att säga det många antagligen känner! Jag tillhör själv de som ibland undrar hur det kommer sig att någon med ett bra betalt arbete ger mig presenter/julklappar värda en struntsumma, eller som hon/han fått på köpet med en prenumeration och dylikt (vilket är skrämmande vanligt i just det fall jag tänker på) medan jag köpt klappar med eftertanke och kärlek - och betydligt större plånbok, trots att jag är sjukskriven, och min sambo är sjukpensionär.
Nå - det är väl inte hela världen, som det heter - men man måste väl ändå få tänka tanken - och det är faktiskt tillåtet att vara missnöjd med både jular och julklappar. Det kanske ses som ofint - men det är nog bara vår svenska jantelag som talar, mer än något annat.
Stå på dig, Solkatten!