CITAT (Rossi @ 27-12-2005, 09:44)
Men Solkatten har väl ändå aldrig begärt att hennes släktingar ska tycka MER om henne än om sina egna barn?! Hon vill väl bara att hennes släktingar ska visa vanlig hyfs och umgås lite med henne när de för en gångs skull träffas?
Nu har jag i och för sig bara hört Solkattens version av det hela men jag tycker att det är hennes släktingar som är väldigt egoistiska - inte Solkatten.
Nej, håller faktiskt inte med, har Solkatten blivir bjuden och tackat ja till att fira jul med en barnfamilj så tycker jag att det är förfärligt självupptaget att förvänta sig att barnen skall åsidosättas för hennes skull. Likaså att räkna julklappar i kronor och ören, med den inställningen kommer man alltid att bli besviken.
Tycker också lite synd om Solkatten, har en släkting med liknande inställningen, nu när våra barn är vuxna villk h*n gärna ha kontakt med dem, men de är inte särskilt intresserade för personen i fråga betyder inte ett dugg för dem.
Att resa bort över julen tycker jag däremot är en bra idé, det har min man, jag och våra barn ofta gjort och har massor med fina jular i solen att minnas.
Birgit Ek