CITAT (Reserv @ 28-12-2005, 22:02)
Tanken från början med den här tråden va´säkerligen inte den känslan jag får allt mer efter hand som alla rabblar upp alla fina dyra klappar ni fått. Kommer ihåg med avsmak första dan i skolan efter sommarloven, fröken ville att alla skulle resa sig upp en efter en och tala om vad man gjort på lovet

Skitkul..............

öh, slaktat Rosa och.....och...badat i sjön

Samma visa efter jullovet, vad har ni fått av tomten då alla barn, hade ni vart riktigt snälla så tomten kom? Inte faen hade vi vart nåt snälla heller, för inte kom det nån tomte och paket? Joo, ett var, oftast nån bok eller nåt handgjort plagg från mamma. Känslan infinner sig med obehag när alla talar om hur "snälla" dom varit eftersom tomten var så frikostig med paketen och dess värde. Nu känner jag mig alldeles ohyggligt barnslig, förlåt mig, men jag kanske inte är ensam om att inte "ha vart nå snäll"

Jag tackar min Gud att mina lärare inte frågade om vare sig semesterresor eller julklappar... tror nog att yllesockar som mamma stickat var standardklapp

däremot så har våra barn i skolan blivit ombedda att skriva om sommarlovet och berätta vart de åkt på semester. Vi tillbringade fjorton somrar hemma med bara korta turer i närområdet.