CITAT (Reserv @ 28-12-2005, 22:02)
Tanken från början med den här tråden va´säkerligen inte den känslan jag får allt mer efter hand som alla rabblar upp alla fina dyra klappar ni fått. Kommer ihåg med avsmak första dan i skolan efter sommarloven, fröken ville att alla skulle resa sig upp en efter en och tala om vad man gjort på lovet

Skitkul..............

öh, slaktat Rosa och.....och...badat i sjön

Samma visa efter jullovet, vad har ni fått av tomten då alla barn, hade ni vart riktigt snälla så tomten kom? Inte faen hade vi vart nåt snälla heller, för inte kom det nån tomte och paket? Joo, ett var, oftast nån bok eller nåt handgjort plagg från mamma. Känslan infinner sig med obehag när alla talar om hur "snälla" dom varit eftersom tomten var så frikostig med paketen och dess värde. Nu känner jag mig alldeles ohyggligt barnslig, förlåt mig, men jag kanske inte är ensam om att inte "ha vart nå snäll"

Sötaste Reserv - du förtjänar nybakta bullar och hallondoft av tomten, för du är en riktig pärla.
Vet du en sak? Du får lov att känna så - det är jag helt säker på. Jag är också övertygad om att den där känslan är övergående - jag känner nämligen igen den, från hur jag kände mig för tre år sen.
Och dessutom är det ju viktigast med omtanke. Jag säger som Dolly Parton;
"Although we had no money
I was rich as I could be
In my coat of many colors
My momma made for me!"DET är en gåva som tomten aldrig kan komma med, men man får den bara om man varit riktigt snäll... Och en sån kappa har du ju - en som är gjord av fina minnen och snälla tankar.
Kram på dig!