På gränsen mellan Östergötland och Småland har vi varit insnöade (undanber mig alla kommentarer om jag alltid har varit det!!!

)
Men behöver man inte åka till jobbet och man FAKTISKT har ström, skafferierna får aldrig bli tömda (vis av tidigare erfarenhet) och det funkar med eldningen.... vad kan man då klaga på??
Doris (Katten) vill inte gå ut utan ligger på bordet och kollar "Nature Channel" men irriterar sig på att man inte kommer åt middagsmaten... "så nära, men ändå så lång borta"...
Här är programmet som Doris tittar på:
http://www.odla.nu/album/data/gammelnalle/...3718_p41100.jpgVisserligen får man plumsa ca 1km i 30cm (minst) snö om man MÅSTE ha tidningen... men det måste man inte...
Sanda eller salta?? Nja... när snön är bortskottad, så kanske det får bli lite sand på trappan... saltet är en styggelse mot skor och växter... och tills dess finns ingen anledning att sanda/salta...
JAG ser ingen anledning att klaga . Dessutom plogade faktiskt bonden i går kväll, så nu kan jag åka och proviantera inför den stundande helgen. Men visst kan det vara värre för de som MÅSTE ge sig ut eller äldre som KANSKE måste ha bättre service.
björn