CITAT (Rossi @ 30-12-2005, 10:28)
CITAT (gammelnalle @ 30-12-2005, 10:26)
CITAT (Rossi @ 30-12-2005, 10:08)
CITAT (gammelnalle @ 30-12-2005, 10:03)
Sen verkar ju "gyllene snittet"-ledtrådar bli en aaaaaning uttjatat se'n da Vincikoden.
Jag reflekterade på samma sätt! Och att Lynley bara genom att snabbt titta på fotot direkt reagerade ....
nja..... nog hade han begrundat den en längre tid... han nämnde ju något om att det var något med den men han kom inte på det... (men det kanske var DET du menade??)
b
Ja, det var det jag menade. Direkt när han såg den så visste han att det fanns NÅGOT med bilden som han inte kunde sätta fingret på och sen gick han och grunnade och kom på vad det var. Jag tyckte att det var lite långsökt att man efter en blick på en bild direkt skulle reflektera över de här kvadraterna och det gyllene snittet.
Och nu var jag lite trött när jag tittade men hur fanken fick han kläm på att det var GRANEN som var det intressanta? (Spelar ingen roll men jag tyckte att det var lite lättköpt ...., ha, ha!)
he he he...
samma reflektion gjorde jag....
se'n bidde jag inte riktigt klok på om man menade att det var en gran som hade planterats där av pappan (han hade ju en kotte i fickan, som sonen placerat där) oavsiktligt... men jag tycker nog att granen var VÄL stor för att vara ca 20år... eller??
b