CITAT (Inga från Närke @ 30-12-2005, 18:49)
Detta med icke rökare och rökare. Är själv rökare sedan många år tillbaka och visst ska man ta hänsyn till icke rökare om man kan.
Men det som förundrar mig i många fall är att varför kommer icke rökare och ställer sig hos rökare. Har märkt detta fenomen på många allmänna platser t.om. utanför lasarettet där det finns rökrutor.
Kan det vara så att när vi samlas i rökrutan så har vi många trevliga samtal och det intresserar även icke rökare.
Sedan har ju icke rökarna fått som de ville med lagen om rökförbud och då uppstår ett nytt problem att man går ut och röker där många icke rökare passerar. Fanns det t.ex. rökrum vid t.ex. restauranger m.m. så var ni icke rökare mera skyddade.
Tänka sej att precis så argumenterade jag alltid.. då jag var rökare.
Nu tycker jag bara att det är ett elände att gamla fimpar pyr intill ingångar... för att inte tala om hur äckligt "nyrökta" luktar. Japp... precis så har jag också luktat i 39 hela år... men nu är jag FRI!
Inga.. jag minns att du brukar ha näsblod och också får ligga inne på sjukhus för det.
Maken min hade ofta näsblod, det blev en "vardagssak" för oss övriga i familjen... ingen reagerade längre när det droppade, eller rann blod ur näsan på han.
Några ggr var han till doktorn men de kunde inte mer än stoppa flödet.. tror de brände med lapis om jag inte minns helt galet... sa att det var något/några kärl som var extra tunna och brast.
Sedan han slutade röka för 4 år 4 månader sedan har han inte blött näsblod mer än en enda gång... det var en kort tid efter rökstoppet.
Kanske du också skulle slippa eländet om du fimpade för gott... men så klart... det bestämmer du helt själv.
Ville bara tipsa dig.