CITAT (AnitaGg @ 06-01-2006, 09:27)
CITAT (amaira @ 06-01-2006, 09:19)
CITAT (AnitaGg @ 06-01-2006, 05:23)
Adrian:
Om du är intresserad så kan man lägga in en kod på sin hemsida som gör det omöjligt att högerklicka på bilder och spara dom.
Å-å. Det vill jag veta.
Var finner jag den koden?
Denna kod lägger du direkt efter head-taggen:
<body oncontextmenu="return false" bgcolor="#C2C285" TEXT="#1F3E00" LINK="#1F3E00" ALINK="#1F3E00" VLINK="#1F3E00">
<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">
Bakgrundsfärg, textfärg o.s.v. ändrar du ju givetvis till dom du vill ha.
Tack för kul tips men i.o.m att jag vill ju att man ska kunna se bilderna ordentligt, klicka på bilden så att den den öppnas i nytt fönster så fungerar ju inte denna kod
Det är ju inte så kul med pyttesmå bilder som man inte riktigt kan se alla detaljerna på.
Det är TRÅKIGT att man måste förstöra sina bilder med en massa text rakt över för att förhindra lite stöldmöjligheter.
Det svåraste med mina bilder är att det tar TID att få fram växterna till den storlek då bilderna kan tas, och dessutom så måste man ju ha kunskaper om HUR man får dem att trivas så pass att de växer bra.
Sen tillkommer ju fotograferingen men det är ju inte svårt när det finns digitalkameror idag.
Det är just tiden och pengarna fram till detta ögonblick vilket kan vara t.ex inköp av växt + frakt till sverige + 2 hela år väntan för att den ska växa upp + elkostnaderna och resor fram och tillbaka som ligger bakom varje plantas bilder.
När det sen är klart blir varje bild värd en hel del för mig, det är ju inte samma sak som att ta en bild på en tall t.ex för där ligger ju endast fotografens arbete i att gå fram till den och klicka.
(ialla fall som jag ser det när jag jämför med arbetet bakom bilden)