Ojoj, det är mycket det... Jag ska lägga kantsten (gatsten) längs med rabatterna och de ska få lite stora böljande former som ramar in den lilla gräsmattan på baksidan. Och så ska jag bygga/köpa ett litet skjul att ha redskap i. och så ska jag rama in rabarberna med gatsten och gräva upp gräset bredvid och göra några odlingsrutor där. Och mellan björken och rabarberna ska det bli ett litet kryddland med lavendel i bakgrunden och buxbom som ramar in vid björken. Och så ska jag fylla på rabatterna med perenner (en del ska jag försöka så själv). Och så ska jag göra spaljéer till flera väggar och sätta clematis på flera ställen, tycker det är så fint med klättrande växter och clematis verkar bli en favorit (jag är ju nybörjare....).
Jag håller på att göra en vit perennrabatt som är lite halvskuggig, en hörna mot ett högt plank. Där ska vita clematis få rama in bakom och upp på planket. Sedan gör jag en annan hörna vit/blå/rosa, med murgröna och en smällbärbuske som bakgrund. En rabatt längs huset ska få blå och lila toner....
Har fler planer, men dessa får räcka för våren/sommaren 2006....