CITAT (Rossi @ 09-01-2006, 11:28)
CITAT (Björken @ 09-01-2006, 11:10)
vad vore livet utan barn
Lite krasst ändå, va? "Vad vore livet utan barn?".
Jag och min man som inte kan få barn - skulle vi då ha ett värdelöst liv? Svar: NEJ!!!
Beskriv gärna hur kul ni tycker det är att ha barn men nonchalera/förringa/nedvärdera inte det liv de lever som av olika anledningar inte har barn, tack.
Rossi, nu tycker jag nog att du är lite orättvis mot Björken. Hon skrev så mycket mer än de där orden ryckta ur sitt sammanhang, nämligen detta:
Den negativa bild som målas upp här, stämmer helt klart till viss del in i livet med att ha barn, men vart har allt det positiva tagit vägen. Jag kan bara säga dig som mamma till 4 barn och mormor/farmor till 6 barnbarn att vad vore livet utan barn all den glädje de skänker mig både när de var små och idag som stora skulle jag aldrig vilja vara utan.
Och jag håller fullständigt med Felix matte att börjar man leta det negativa bara så hittar man det snart i allting. Ser inte någonstans i det att hon skulle ha
nonchalerat/förringat/nedvärderat det liv som barnlösa lever.
Jag kan kanske inte fullt ut tänka mig in i hur ett barnlöst liv skulle kunna vara men förstår att det kan kännas tomt och sorgligt för en del men jag tycker nog att även om man lever barnlöst så får man lov att försöka förstå och acceptera att de som har barn måste få uttrycka sin glädje.